сряда, 18 ноември 2015 г.

Да останеш, когато знаеш, че трябва да си тръгнеш, борба ли е или наказание?

Да се обречеш на нещо или някой, на загубена кауза - не е ли пропиляване на време? Живеем само един живот, а го пропилявам в негативни чувства, в болка, в самота. Знам, всеки сам избира пътя си. Но трябва ли този път да е лъжовен? Да е изпълнен с болка и себеотрицание в името на някой който е достатъчно късоглед, че не вижда по-далеко от носа си?
Може би много хора биха ми казали, че е важен опита да спасиш положението. Сигурна съм, че ще чуя много различни гледни точки и най-вече такива свързани с борба за любовта, борба за бъдещето. Нима няма да е наказание, щом в даден момент виждаш, че всичко е тръгнало по дяволите? Задавам си много въпроси и получавам различни гледни точки, но всъщност аз съм тази която трябва да реши.
Може би само опити не са достатъчни. Баба все ми казваше: "На сила хубост не става". Ами, ако този човек не ме желае, ако не иска нещата да са добре, ако иска просто да продължи пътя си напред сам? И колко можеш да затваряш очите си за случващото се около теб? Аз не мога. Да се подлагаш да изтезания за душата (а понякога и физически), да стискаш зъби при всяко разочарование, да свеждаш глава при всяка обида, да търпиш всяко унижение. Какъв е смисъла?
Ако някой оска да е с теб ще бъде, ще приема фактите такива каквито са, няма да те подлага на всички неприятни емоции. Ако някой иска да е с теб, той просто ще бъде с теб, такава/такъв какъвто си. Този който го прави на сила никога не би признал старанието което влагаш, във всичко свързано с него.
Обичта не се постига, любовта не се научава, или ги има или не. Ако ги няма, защо си губиш времето точно с този човек?
Да останеш, когато знаеш, че трябва да си тръгнеш, борба ли е или наказание? Мисля, че е неуважение, неуважение към сами себе си, към чувствата ти, към живота, личността, душата ти. Щом и ти знаеш, че трябва да си тръгнеш, значи края е настъпил отдавна. Вярата в борбата вече граничи с глупост и слепота.
Уважавай себе си, научи се да се цениш. Едва тогава и тези около теб ще започнат да правят същото. Живота е кратък, за да го пропиляваме с неправилните хора.

Няма коментари:

Публикуване на коментар